مالیات ماشین های گران قیمت

مالیات ماشین های گران قیمت اجرایی شد. طبق قانون بودجه سال ۹۹ قرار بر آن شد که از ماشین های سواری و وانت دوکابین موجود در کشور نیز مالیات گرفته شود. اما این مالیات به همه خودروها تعلق نمیگیرد. بلکه فقط سواریهای لوکس مشمول این قانون هستند. برای اطلاع از اینکه چه خودروهایی مشمول این قانون می شوند . مالیات آن چقدر است ، با بیلان مهر همراه باشید ( بیلان مهر ارائه دهنده خدمات مالیاتی در اصفهان )

مالیات خودرو های لوکس شامل چه کسانی است؟

انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین موجود در کشور دارای شماره انتظامی شخصی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان و بیشتر مشمول مالیات بر دارایی سالیانه شدند. خودروهای در سال تملک، خودروهای متعلق به اشخاص موضوع ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی (یعنی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌هایی که بودجه آنها به‌وسیله دولت تأمین می‌شود، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری)، خودروهای تولیدشده و مونتاژ داخل پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده ومونتاژکننده و خودروهای واردشده پیش از فروش توسط نمایندگان رسمی، از پرداخت این مالیات معاف شدند.

مالیات خودرو های گران قیمت چه قدر است؟

این مالیات بر اساس ارزش روز خودرو با نرخ دو دهم درصد محاسبه می‌شود. همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالیانه خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۹۹ پرداخت کنند. تعویض پلاک خودروها و ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. نیروی انتظامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و سازمان امور مالیاتی هم مکلف است تا پایان خرداد ۹۹ ارزش روز آن را تعیین و به‌موجب آیین‌نامه‌ای اطلاع‌رسانی نماید.

منبع: مالیات خودرو های لوکس

۳ دیدگاه

  1. خدا کنه اینجور باشه هم خودروهای لوکس هم اونایی که چند تا خونه دارند دولت که ظاهرا تا حالا زورش به حقوق بگیرا رسیده ولی مالکین بزرگ وکسانی که ماهیانه درآمد بالایی بایت کرایه ملک می‌گیرند یا شغل‌های پر در آمد بعید میدونم مالیات بدن اگر روی خونه وماشین مالیات ببندند شاید یه مقدار تورم ام کنترل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

ارسال نظر