دانلود فرم اظهارنامه 99

دانلود فرم اظهارنامه ۹۹ زمانی نیاز است که قصد ارائه اظهارنامه داشته باشید. اشخاص حقیقی و حقوقی باید هر ساله نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنن. اشخاص حقیقی در سه دسته بندی قرار میگیرند که نحوه ارائه اظهارنامه هر کدام متفاوت است. تفاوت در وسعت کسب و کار و میزان سود افراد است در سال ۹۹ هست. که به سبب آن فرم اظهارنامه ارائه شده باید دارای جزئیات بیشتری باشد. دقت داشته باشید که ارائه این فرم ها حساس است و هرچه کس بو کار شما بزرگتر باشد حساسیت آن بیشتر میشود. پس حتما با متخصصین این امر مشورت نمایید. اگر سوالی داشتید در انتهای این مقاله درج نمایید . بیلان مهر پاسخگوی شما خواهد بود. همچنین برای آگاهی از اظهارنامه سال ۱۴۰۰ بر روی لینک آن کلیک کنید.

دانلود فرم های اظهارنامه مالیاتی ۹۹ اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی یعنی تمام صاحبان مشاغل و کسبه. صاحب کارت های بازرگانی ، صاحبان واحد های تولیدی ، فروشگاه های کوچک و سایر کسبه ای که ثبت شرکت نکرده اند در این دسته قرار می گیرند .

توصیه میشود ابتدا پیش نویس را تکمیل کنید تا از اشتباه در تکمیل اظهارنامه های مالیاتی ۹۹ جلوگیری شود . آگاهی از مبلغ و نحوه پرداخت اظهارنامه مالیاتی ۹۹ کلیک کنید.

فرم اظهارنامه مالیاتی گروه اول اشخاص حقیقی

اگر مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده ( قبل از کسر معافیت ) طبق آخرین برگ مالیات قطعی ( مجموع اصلی و متمم ) عملکرد سال ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد ، هر کدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال باشد .

این افراد در هر شرایطی جزو گروه اول محسوب می شوند.

۱- دارندگان کارت بازرگانی
۲- صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذی ربط
۳- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر
۴- صاحبان بیمارستان ها ، زایشگاه ها ، کلینیک های تخصصی
۵- صاحبان مشاغل صرافی
۶- فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه مربوطه

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه اول ( انفرادی)

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه اول ( مشارکتی)

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ گروه ۲ اشخاص حقیقی

گروه دوم کسانی هستند که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده ( قبل از کسر معافیت ) طبق آخرین برگ مالیات قطعی ( مجموع اصلی و متمم ) عملکرد سال ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد . هر کدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد .

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه دوم ( انفرادی)

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه دوم ( مشارکتی)

گروه سوم اشخاص حقیقی

افرادی که در گروه اول و دوم جای نداشته باشند در گروه سوم جای میگیرند.

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه سوم ( انفرادی)

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ برای اشخاص حقیقی گروه سوم ( مشارکتی)

آیا فرم های مالیات اشخاص حقیقی با یکدیگر متفاوت است ؟

بله ، فرم های مالیات با توجه به آنکه مودی مالیاتی در کدام یک از سه گروه تقسیم بندی شده بر طبق قانون مالیات های مستقیم جای گرفته و همچنین با توجه به انفرادی و یا اشتراکی بودن کسب و کارها با یکدیگر متفاوت است که توضیحات کامل آن در مقاله آورده شده است .

اشخاص حقیقی به چند گروه تقسیم بندی میشود؟

اشخاص حقیقی به طور کلی به صاحبان مشاغل و کسبه گفته می شود که براساس میزان عملکردشان به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در مقاله جزئیات آن به طور کامل آورده شده است .

تکمیل پیش نویس فرم های مالیاتی چه محاسنی برای مودیان مالیاتی دارد ؟

مودیان مالیاتی با ملاحظه و تکمیل پیش نویس فرم های مالیاتی قبل از اقدام برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی می توانند از بروز اشتباهات در تکمیل این اظهارنامه ها جلوگیری می کرده و همچنین برای سرعت بخشی به روند تکمیل اظهارنامه ها ، اطلاعات خواسته شده را از قبل جمع آوری کنند که در مقاله بررسی شده است .

همچنین میتوانید با مراجعه به وب سایت دولت درمورد فرم های اظهارنامه سال ۹۹ بیشتر اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

ارسال نظر