مهلت اظهارنامه مالیاتی 99

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۹۹ تا چه زمانی است؟ یکی از راه های درآمدی دولت ها مالیات است. در ایران نیز با توجه به کاهش درآمد دولت از فروش منابع طبیعی ، این مورد اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله ما تعریفی از انواع مالیات خواهیم داشت. همچنین مالیات ارزش افزوده سال ۹۹ و مالیات عملکرد سال ۹۹ و همچنین مهلت اظهارنامه های سال ۹۹ را برای شما شرح خواهیم داد. با توجه به بیماری کرونا مهلت ارسال اظهارنامه ها نیز تغییراتی داشته است. سیاست های مالیاتی مناسب و مشوق می تواند در ایجاد تعادل  تولید ، توزیع و صادرات به رونق اقتصادی کشور کمک کند. برای مشاهده و اطلاع ازنحوه پرداخت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ به صفحه آن مراجعه کنید.

مطلب این صفحه را به صورت کامل مطالعه کنید. همچنین ابتدا ویدئو زیر را مشاهد کنید. اگر سوالی برای شما پیش آمد میتوانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید. همچنین کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده سال ۹۹ تا چه زمانی است؟

اظهارنامه ارزش افزوده همیشه به صورت فصلی ارائه می گردد. با توجه به بیماری کرونا ، ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار سال ۹۹ نیز چند بار به تعویق افتاد. بر این اساس مهلت ارسال آن برای فصل بهار تا تاریخ ۹۹/۶/۱۵ طبق بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۲۴ مورخ ۹۹/۲/۲۹ فرصت دارید. توجه کنید که این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد. پس هرچه سریعتر نسبت به ارائه اظهارنامه خود اقدام نمایید. بهتر است اطلاعات مالی خود را به یک متخصص در زمینه حسابداری و مالیاتی ارائه کنید. تا اظهارنامه خود را دقیق و بر اساس قانون ارائه دهید و دچار خسارت نگردید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره رایگان داشتید می‌توانید از متخصصین شرکت حسابداری بیلان مهر زنده رود کمک بگیرید. 

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ چه زمانی است؟

اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۹ ، همانند سایر اظهارنامه های عملکرد ، باید در ابتدای سال بعد از سال مالی پرداخت شود . که تاریخ آن برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت می‌باشد. اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از آن که کلیه مبالغ سود و زیان خود را محاسبه کردند این اظهارنامه را بر اساس آن تهیه میکنند. باید طبق ماده ۱۳۱ و ۱۰۵ ق.م.م اظهارنامه عملکرد ارسالی نسبت به پرداخت مالیات اقدام گردد.

این زمان برای افراد حقیقی برج ۳ هرسال و برای افراد حقوقی برج ۴ هر سال می‌باشد. یعنی زمان ارسال اظهارنامه عملکرد سال ۹۹ برای افراد حقیقی برج ۳ سال ۱۴۰۰ و برای افراد حقوقی برج ۴ سال ۱۴۰۰ می‌باشد. البته این تاریخ میتواند با ایجاد شرایط خاص در کشور ( همانند کرونا ) به تعویق بیفتد.توجه کنید اطلاعات مورد نیاز برای ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی  در این صفحه قرار دارد. و همچنین اطلاعات مورد نیاز در باره اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی نیز در این صفحه قرار دارد.

مالیات در سال ۹۹ چه میزان از بودجه کشور را تامین میکند؟

دولت برای تامین کسری بودجه خود لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد. اما مجلس بر اساس آنچه فشار مالیاتی بر مردم خوانده شد این لایحه را کرد کرد. دولت سعی کرده بود برای تامین کسری بودجه خود با ایجاد تغییرات در قوانین مالیاتی و اخذ مالیاتی از بخش های مختلف ، درآمد خود را افزایش دهد.  لازم به توضیح است که دولت برای سال ۹۹ خود ، ۱۹۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به برخی ایرادات لایحه بودجه از جمله پیش‌بینی دور از واقعیت درآمدها، به‌ویژه درآمدهای مالیاتی، معتقد است دولت در کاهش معافیت‌ها، جلوگیری از فرارها و اجرای کامل مالیات بر ثروت در نخستین سال، برآورد درآمدی بالاتر از انتظار را داشته و به نوعی صرفا کسری خود را پوشانده است.

البته دولت عنوان ‌می‌کند در سال آینده از طریق کاهش معافیت‌ها، جلوگیری از فرار مالیاتی و وضع مالیات بر ثروت، درآمد مالیاتی خود را افزایش خواهد داد. اما ‌می‌دانیم که جلوگیری از فرار مالیاتی شعاری است که هر ساله عنوان ‌می‌شود و البته دولت نیز تلاش خود را ‌می‌کند، اما به نتیجه مطلوب ‌نمی‌رسد.

۳۹ دیدگاه

    • سلام
      مالیات بر درامد فقط برای شرکت های تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ کاهش یافته است

  1. سلام وقت بخیر، متاسفانه نتونستم اظهارنامه مالیاتی بر درآمد رو رد کنم، چیکار باید بکنم، ضمن اینکه سال‌های پیش معافیت داشتم

  2. سلام
    احتراما، برای اظهارنامه مالیاتی به سامانه مراجعه کردم پیغام میده« در حال حاضر امکان تسلیم اظهارنامه عملکرد ۱۳۹۹ وجود ندارد.»
    ممنون می شم اگر بفرمایید چرا این پیغام صادر شده؟
    ممنونم

  3. سلام میشه بفرمایید سقف معافیت مالیاتی برای مشاوراملاک برای عملکرد سال۹۹ چه مبلغی میشه؟

  4. سلام میشه در مورد بخش حساب بانکی محاسبه عملکرد دوره اول و بدهکار و بستانکار و مانده توضیح بدهید با ذکر یه مبلغ مثال بزنید چطور حساب میشود

  5. سلام. اظهارنامه اجاره املاک (اجاره مغازه) ۹۹ تا چه زمانی وقت داره؟ همون اظهارنامه افراد حقیقی میشه؟

    • سلام
      اظهارنامه املاک بخش جدایی از انواع اظهارنامه محسوب می شود و تا اخر خرداد فرصت ارسال ان وجود دارد

    • با سلام.مهلت اظهارنامه درامد برمستغلات ماننداظهارنامه اشخاص حقوقی هست.فعلا تاپایان تیرماه ۱۴۰۰مهلت دارد.

  6. سلام
    جهت اعلام درآمد مهندسین ناظر دارای پروانه اشتغال به منظور پر کردن اظهارنامه مالیاتی چند درصد از کل کارکرد یک سال باید اعلام گردد؟

    • سلام وقت بخیر مهندسین معمار نظارت با ۹۰ میلیون درآمد سالیانه چقدر حدودا باید مالیات بدهند. (البته اجاره دفتر هم میدهم)

    • سلام اظهارنامه مالیای ۱۴۰۰ برای افراد حقیقی تا پایان خرداد و برای افراد حقوقی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ فرصت داره

    • سلام. روز بخیر. تشخیص عملکرد سال۹۸ من هنوز برای من ارسال نشده . برای اظهار نامه سال ۹۹ چیکار کنم ؟. چون میخواستم بر مبنای سال ۹۸ توافق کنم. متشکرم

    • سلام با توجه به اینکه شخیص عملکرد برای شما ارسال نشده شما مجبور هستید عادی رد کنید
      مگر اینکه پیگیری کنید تا عملکرد سال ۹ برای شما ارسال شود

  7. سلام اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره ۴ یعنی فصل زمستان تا کی مهلت داریم ارائه بدیم

  8. با سلام برای شرکت های جمل ونقل کالا برای سه ماهه پاییز ۹۹تا کی مهلت داره برای پرداخت ارزش افزوده

  9. سلام سال مالی شرکت ما٩مهر٩٩هست مهلت قانونی ارسال اظهارنامه درحالت عادی٩بهمن می‌باشد آیاارسال اظهارنامه برای شرکتهایی که میانسالی هستند هم تمدید شده یاخیر؟ متشکرم

  10. سلام وقت بخیر این پیام برای من اومده منظورش چیه؟؟
    درخواست اعلام واگذاری خودرو شما برای شال عملکرد ۱۳۹۱ توسط کارشناسان سازمان در سامانه مشاغل خودرو تایید شد.سازمان امور مالیاتی

  11. سلام وقتتون بخیر من اطلاعات مالیاتی برای سال ۹۸ رو پر کردم اما هنوز نتیجش برام نیومده و داخل صفحه هنوز زده اطلاعات در حال بررسی است می خواستم ببینم مشخص هست که تاریخی نتایج رو می گن چون برای ترجمه نیاز دارم

    • سلام وقتتون به خیر
      اگر منظورتون اظهارنامه عملکرد سال ۹۸ هست ، جوابتون میشه سال ۱۴۰۰
      در سال ۱۴۰۰ بررسی میکنن.

    • سلام میشه در مورد بخش حساب بانکی محاسبه عملکرد دوره اول و بدهکار و بستانکار و مانده توضیح بدهید با ذکر یه مبلغ مثال بزنید چطور حساب میشود

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

ارسال نظر