لغو جلسات هیات های حل اختلاف

لغو جلسات هیات های حل اختلاف اشخاص حقوقی تا پایان فروردین ۱۳۹۹ به تصویب رسید . با شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن کشور با این بیماری سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم به لغو جلسه های هیات های حل اختلاف گرفت تا بدین وسیله با کاهش جلسات و شکیل گیری تجمعات از شیوع این بیماری جلوگیری نمایند . در این راستا شرکت حسابداری  بیلان مهر زنده رود نیز مانند تمامی شرکت های حسابداری جلسات خود را به سال آینده موکول کرد مگر در شرایطی که کارفرمایان تقاضای جلسه ضرروی داشته باشند .

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از لغو جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقوقی در کلیه منابع مالیاتی تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹خبر داد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امورمالیاتی کشور، گفت: به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و همچنین تکریم مودیان محترم مالیاتی و همکاران سازمان، جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقوقی نیز درکلیه منابع مالیاتی تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹لغو می گردد.

وی با تاکید بر اینکه این امر مانع از تشکیل جلسات مزبور به درخواست اشخاص یاد شده نخواهد بود، خاطرنشان کرد: گواهی های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماهه منتهی به سال ۱۳۹۹بوده و یا در فروردین ماه سال ۱۳۹۹منقضی می گردد نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹دارای اعتبار خواهد بود. البته مفاد این بند شامل شرکت های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج گردیده نمی باشد. گفتنی است پیش از این نیز، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، از لغو جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی اشخاص حقیقی در کلیه منابع مالیاتی از تاریخ  ۱۲ اسفند ماه و موکول شدن آن به سال ۱۳۹۹خبر داده بود . امیدواریم که بالغو جلسه های هیات های حل اختلاف قدمی در پیشگری از شیوع بیماری برداشته باشیم .

منبع خبر : لغو جلسه های هیات های حل اختلاف اشخاص حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

ارسال نظر