تقدیر وزیر اقتصاد از سازمان مالیاتی

تقدیر وزیر اقتصاد از سازمان مالیاتی بابت تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در جمع مدیران نظام مالیاتی کشور، صورت پذیرفت .

به گزارش رسانه مالیاتی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، با حضور در جمع مدیران نظام مالیاتی در محل این سازمان و در ارتباط با مدیران کل امور مالیاتی استان ها از طریق ویدئو کنفرانس، گفت:

ابزار مالیات علاوه بر تامین مالی دولت، اهداف دیگری چون تحقق عدالت درآمدی و رشد و توسعه کشور، عدالت منطقه ای و توسعه مناطق محروم، عدالت بخشی و توسعه بخش کشاورزی و بنگاه های دانش بنیان را دنبال می کند.

تقدیر وزیر اقتصاد از سازمان مالیاتی برای تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی

وی از تلاش های ارزنده به عمل آمده برای تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۸ که نشانگر رشد ۳۳ درصدی وصولی این درآمدها نسبت به سال ماقبل آن بود، تقدیر کرد و این حرکت را یک رکورد مناسب دانست و گفت:

امید است با توسعه دانش، اراده و جدیت همکاران، در سال جاری نیز شاهد ثبت رکوردی دیگر در این زمینه باشیم.

دکتر دژپسند با توجه به اینکه امسال سال «جهش تولید» است بیان داشت:

جهت گیری سیاست های مالیاتی باید در راستای «جهش تولید» باشد یعنی سیاست های مالیاتی به نحوی تنظیم شود که فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مولد به تولید بیشتر راغب شوند.

همچنین نقدینگی موجود در اقتصاد کشور به سمت تامین مالی تولید و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مولد هدایت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست ” وصول مالیات با رعایت اصول”، بر ضرورت “رعایت حال مودیان مالیاتی در شرایط کرونایی کشور”، تاکید کرد.

حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی

وی در ادامه گفت: اقدامات خوبی برای حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی و کسب و کارهایی که از شیوع بیماری کرونا متأثر شده اند انجام گرفت که این روند باید با پایش دقیق شرایط آنها، به نحو مقتضی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی نظام مالیاتی، در نهایت منجر به توانمند شدن سازمان امور مالیاتی و تحقق اهداف کلان اقتصادی در حوزه تامین مالی دولت می شود، هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت اقتصاد مورد تاکید قرار داد. 

همچنین خواستار آن شد که سازمان امور مالیاتی با تسریع در هوشمند سازی نظام مالیاتی، اهرمی برای تحقق اقتصاد هوشمند شود.

دکتر دژپسند علاوه بر تقدیر از سازمان مالیاتی افزود: تسریع در هوشمند سازی نظام مالیاتی مهم است چرا که با هوشمند شدن آن، نه تنها فعالیت فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی شفاف می شود، بلکه هزینه های تولید کاهش یافته و سود فعالان اقتصادی افزایش می یابد و این خودش یعنی منبعی جدید برای درآمد مالیاتی بیشتر.

توفیق نظام مالیاتی در تحقق اهداف مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی، تاکید کرد:

در شرایطی که کشور با محدودیت های مختلف از طرف دشمنان از جمله تحریم های اقتصادی رو به رو است، توفیق نظام مالیاتی در تحقق اهداف مالیاتی، نشانه روشنی از سیاست ها و تدابیر مناسب اتخاذ شده و تلاش های موفق همکاران مجموعه نظام مالیاتی کشور است.

وی در ادامه افزود: یکی از این تدابیر، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی بود که در نتیجه آن، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی، به حیطه وصول درآمد.

وزیر اقتصاد بر مد نظر قرار دادن ابتکارات مربوط به هوشمند سازی نظام مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی توسط سازمان امور مالیاتی، تاکید کرد و از ابتکار اتصال صندوق های مکانیزه فروش به شبکه بانکی و محاسبه دقیق مالیات مربوط و واریز سریع آن به حساب خزانه دولت به عنوان یک نمونه یاد کرد.

تقدیر وزیر اقتصاد از سازمان مالیاتی

وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت مالیاتی کشور و سطح دانش خوب و اراده قوی همکاران سازمان امور مالیاتی، تأکید کرد، انتظار می رود همکاران سازمان امور مالیاتی از طریق به کاربستن راهکارهای هوشمند و اثربخش در شناسایی فرارهای مالیاتی، گسترش پایه های مالیاتی، افزایش تمکین داوطلبانه مودیان و تسریع در وصول معوقات مالیاتی و مودیان مغفول مانده، با تمرکز بر مودیان و بخشهای دارای توان پرداخت بالاتر، مانند سال گذشته با موفقیت به رسالت خود عمل کنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه رییس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بیان عملکرد و اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۸، اهم برنامه های این سازمان در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد و در این رابطه راهبرد های اصلی سازمان امور مالیاتی را «وصول با اصول» و «نظام مالیاتی هوشمند» عنوان کرد.

سیستم یکپارچه داده مبنا و مودی محور مالیاتی

وی افزود: سازمان امور مالیاتی هوشمند که مدیران هوشمند، فرآیند های هوشمند و حتی مودیان هوشمند را در بر می گیرد، منجر به سیستم یکپارچه داده مبنا و مودی محور می شود و در نهایت تمکین داوطلبانه مودیان و وصول کارا و عادلانه درآمد های مالیاتی را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان امور مالیاتی در پایان اعلام کرد: نقشه راه سازمان امور مالیاتی کشور، گذار از e.tax به i.tax است و هوشمندسازی نظام مالیاتی شعار نیست و در آینده نزدیک از نظام معماری یکپارچه متمرکز به سمت نظام یکپارچه نیمه متمرکز می رویم.

برای اخبار و مقالات مالیاتی ، حسابداری و قوانین کار همراه با شرکت حسابداری بیلان مهر زنده رود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

ارسال نظر